Tuesday, 31 January 2012

Edisi 7 : Loghat SARAWAK

Assalamualaikum ..
hye kakak,abang, adik ,mak cik pakcik...apa khabar??
rasanya berdebu dah page ni ara tak tengok..
jom temankan ara bersihkan sikit page ni...
page la kan sebab nanti ara nak letak dalam page SARAWAKIAN AREA
jom belajar dengan ara 10 perkataan untuk hari ini..

 10 words for today ~
  • KEMPANG ATI = SAMPAI HATI
  • BULAK = TIPU
  • PALUK = PUKUL
  • ANGOL = PENING
  • SEGAL = DISEBABKAN
  • DUDI = KEMUDIAN
  • GERUK = LEHER
  • BEROLAH = NAKAL
  • TAPAK = PINGGAN
  • INGGA = MENYAMPAH

# ok done..eheh..
SAYA SUKA BAHASA SAYA.
sekian dari saya sii cilik ara..
SALAM.

11 00 cuit2 ara:

susulemakmanis said...

hehe..nk try ckp sarawak lah nanti

aracahayacinta said...

boleh je..
kalau dh terer nant meh arr post entry slm loghat srwk..
t ara jdi 1st reader..
aha..

Yana Libra said...

ooo..org sarawak ye?? :)

aracahayacinta said...

yupz..ehehe..

IMANSHAH said...

nnati saya ajar dialek kelantan plak

aracahayacinta said...

wahhh..imanshah ara nakkk..
kat u ara x phm lgsg klau kwn gna dialek klantan,,

Ucu Faridah said...

ke hafal 100x baru boleh kot..maklumlah otak ucu ni karat....

aracahayacinta said...

mak aih..smpai mcm tu pulak..simple je lah..

Arra Ahmad said...

bestnya..dulu pernah belajar 2-3 patah perkataan.skrg dh lupa.hehe

aR!shQimi said...

wah,
dah lme qimie tnggu edisi ni.
KEMPANG ATI ara,
loike

aracahayacinta said...

arra ahmad : yg lupa tu di ingatkn..yang x tahu d tahukan..
Qimie : mak aih..terkena balik i..bz la kblkgn ni..tu pasal lmbt sgt edisi 7 ni kluaq..sowie..